söndag 9 februari 2014

Skörheten

På jobbet skannar jag just nu en massa bilder och gamla vykort. Fick låna en stor vykortssamling av en gentleman och har gått igenom den i jakt efter motiv vi behöver till boken.
Ofta är det hälsningar skrivna och ibland har jag läst dem; även om det har känts som om jag tjuvläser. Många vackra ord, många gratulationer men också hälsningar som uttrycker oro för hälsan och för hur framtiden ska gestalta sig. 
Det är så fin läsning och jag slås av hur lika vi människor är, trots att vi lever i olika tider, så är det relationerna mellan oss som är det viktiga.
Och det är skört och vackert och det känns stort att få vara 
människa, även fast det kan kännas fånigt att skriva det. 
Och jag önskar så mycket att jag kunde frysa tiden en stund. 
Jag vill ha alla mina nära och kära kvar hos mig och att allt ska få vara som det är just nu. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar