fredag 28 februari 2014

Oförståeligt

Fixar och städar här hemma för ikväll kommer en vän sen snart 40 år, Ulla. Vi ska äta middag här i käll och i morgon åker vi till Vrigstad och stickar i dagarna två.
Ska bli så himmelskt roligt.
Ungefär 55 kvinnor kommer att vara där, tillsammans med oss.
Och det bli förstås garnförsäljning också, och ja, jag tänker köpa garn fastän jag har en del i gömmorna.

I morgon är det 15 år sen min älskade Olli dog.
Tänk att tiden ändå går fast det mest sorgliga händer.
Och tänk att jag ska sitta och sticka i morgon och vara alldeles levande och prata och skratta. Och han, han bara fortsätter att vara död eftersom hans liv togs ifrån honom.
Det är sånt som är obegripligt svårt att förstå.

1 kommentar:

  1. Så härligt att få sticka och prata och njuta av alla vackra garner. Nästa gång måste jag nog försöka vara med. Njut!

    SvaraRadera