söndag 2 februari 2014

Hemlisfrågor

Jag är med på en rolig grej på nätet. Det går ut på att jag någonstans har en hemlisvän som under tre månaders tid (ett paket i månaden) ska överraska mig med trevligheter. Det handlar förstås mycket om garn och stickning men kan också vara annat. För att min hemlisvän ska ha lite att gå på så ska jag här svara på några frågor om mig.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Absolut inget syntet, utom i sockgarner. Är heller inte så förtjust i bomull. Gillar inte heller melerat garn så mycket.

2. Vilka är dina favoritfärger? Blått, rosa, rött och lila.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Orange och rostfärgat.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Helst lyxstickor av varierande sorter.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Jag är nog mittemellan med en dragning åt avancerad.

6. Dricker du kaffe? Te? Helst te och helst rött eller svart, gillar inte grönt te.

7. Är du allergisk mot något? Nix.

8. Vilken slags musik tycker du om? Bob Dylan, Springsteen, Winnerbäck, klassiskt och en massa annat.

9. Favoritgodis? Choklad och lakrits.

10. Håller du på med någon annan “skapande hobby”, förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Lite virkning bara.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv… Jag är periodare men gillar alltid att sticka sjalar.

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nix.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Japp, en spedetröja.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nix.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Japp och ger bort till andra.

16. Stickar du sockor? Ja, älskar att sticka sockor.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Storlek 36, ganska smala och små.

18. När fyller du år? Den 20 juni.

19. Stickar du med pärlor? Ibland.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Gärna stickböcker men annars romaner och böcker om livet.

1 kommentar:

  1. Spännande att läsa dina svar och roligt att hitta till din fina blogg. Känns som vi kan ha en del gemensamt, det lilla jag hunnit läsa. Jag skall ägna lite tid åt att lära känna dig och sen kommer förhoppningsvis något du tycker om på posten. //Hemliga vännen

    SvaraRadera