söndag 20 september 2015

Ännu en helg

Ännu en fin helg är till ända.
Igår var Helena och jag på stickstämma på IM och det var så roligt och härligt. Jättegod mat och trevliga människor.
Köpte förstås lite garn men det var nästan bara kompletteringar.
Den danska pälsullen ska jag ha till en tröja där jag redan har en del av samma garn. Garnet till höger ska också bli till en tröja där jag redan har två likadana härvor.
Nystanen upptill ska bli julklappsssockar.
Så jag är så nöjd att det bara blev fem hekto garn.


Idag har P hjälpt mig att rensa i garaget och riva gammal bråte. Finns inga ord för hur skönt att bli av med det. I veckan ska vi låna släp och och frakta allt till tippen.
Jag är så tacksam för att han har hjälpt och hjälper mig med detta för det är så tungt att orka det själv. Nu håller jag på och fortsätter städa här inne och ska snart ta en fruktstund.
Är så tacksam för allt jag har.

1 kommentar: