söndag 13 april 2014

Min söndag i bilder

Var vaken tidigt men låg kvar länge och läste och lyssnade på musik.
Tänkte också en del lyckliga tankar.
Istället för min sedvanliga frukostsmoothie så utökades den med macka te och ägg till en liten brunch.
Kollar lite stickböcker. Behöver fylla på min inspiration. Det har blivit alldeles för lite stickat under den senaste tiden.

Den här koftan var fin. Ur boken Härligt stickat.

Kollar de fantastiska rosorna jag fick för en och en halv vecka
Sen. Lika fina ännu.

Så här ser min vardagsrumssoffa ut för det mesta, lite tråkig
Men vansinnigt bekväm att vara i.
Nu håller jag på och pimpar den.

Och så här blev det efteråt. Förra hösten började jag sy dessa
kuddar men det var när jag var sjuk så jag orkade inte göra
klara. Idag orkade jag och jag är så nöjd. 

Tyget är en kretong från Baker i England. Älskar den.

Och nu slappar jag en stund. Ser ni alla papper på golvet?
Jag håller på att sortera mina stickmönster och innan kvällen
är slut ska alla vara insorterade i pärmar.


Och nu kurar jag skymning och läser lite poesi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar