söndag 13 april 2014

Man är inte mer än människa


Så här vacker var himlen utanför mitt sovrumsfönster i morse.
Det är en stillhet över bilden och det behövde jag.
Fick en släng av ångest i går kväll när jag insåg hur mycket
det är att göra på mitt hus. Och framför allt, hur mycket
jag vill göra. Oc till det kommer trädgården och allt jag vill
sy och sticka. Och sen måste jag läsa och kolla på film
och umgås med barn och vänner.
Stressen slog genast rot i mig och jag blev lite nere ett tag när
jag insåg hur lite tid jag egentligen har till mitt förfogande. 
Idag försökte jag dock prata förståndigt med mig vilket ledde 
till att jag vilade en stund när jag kom hem från jobbet. Och sen
pratade jag med han som brukar hjälpa mig i trädgården ibland och
beställde hjälp med vårbruket. 
Då lättade prestationsångesten faktiskt.
Och nu håller jag på och städa på nedervåningen och det känns himla gott.
Det räckte för att jag skulle känna att det nog ordnar sig med det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar