lördag 5 april 2014

Det otänkbara

Varje dag händer det saker som man inte trodde, och framför allt hoppades, skulle hända. Ändå händer de. 
De vi älskar rycks ifrån oss och dör, ibland alltför tidigt. 
Man blir sjuk.
Arbetslös.
Folk blir mobbade på sina jobb.
Man slutar älska varandra.
Allt detta ingår i det koncept som vi kallar livet. 
Liksom glädje, lust, tillit, kärlek och förtroende. 

Jag vet att jag har varit med om mycket som varit svårt. Mitt liv har gått upp och ner många gånger. Men med tiden har jag lärt mig att bara försöka följa med strömmen; följa med det som händer. 
Försöka vara som en trygg båt som följer vågorna upp och ner. 
En stund i taget, en dag i taget...
Efter en vågdal kommer det alltid en topp, ibland lite plan, men ändock en topp. 
Så tror jag och så är det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar