onsdag 21 augusti 2013

Det vackraste jag vet är...



...när människor säger förlåt och verkligen menar det.

...när två par ögon möts och värmer varandra.

...när jag kan tala om det svåra i livet med någon som lyssnar och jag vet att vi tillsammans hjälper   varandra vidare.

...när mina löjtnanshjärtan blommar på försommaren.

...när Bob Dylan sjunger The Girl From Red River Shore.

...att ge bort något för att jag vill, inte måste.

...vänskap som har varat länge och som jag vet kommer att fortsätta livet ut.

...att sitta tillsammans runt ett bord, äta gott och prata om livet, om allt som är roligt och känna att vi tycker om varandra.

...att se havet möta himlen vid horisonten.

...att våga älska och vila tryggt i det, utan att känna att det måste vara bekräftat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar