fredag 4 oktober 2013

Visst finns det änglar...

Ända sen i våras har det varit bestämt att jag ska byta panel, fönster och dörr på söderväggen av mitt hus. Offert är klar och det är min favvosnickare som ska göra jobbet.
Vi hade också bestämt att jag skulle måla panelen en gång så att det bara återstår en stryknng när den väl är på plats.
Men, men eftersom mitt liv är som det är just nu så har jag inte orkat att måla. Jag har inte haft kraften att gå ut i garaget och börja fixa med färg och panel.
Därför ringde jag till snickaren i onsdags och sa att vi får nog ställa in hela arbetet. Det går ju inte att sätta upp enbart grundmålade bräder och tro att det ska hålla hela vintern.
Snickaren mumlade bara i telefonen men ringde upp igen idag och meddelade att han tänkte måla all panel i helgen på sin fritid. Bara för att han visste hur jag hade det så ville han hjälpa mig med det.
Jag grät förstås en skvätt.
Tänk vilka människor det finns och så fantastiskt att få en sådan gåva av någon.
Jag är så otroligt tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar