onsdag 9 oktober 2013

Dagens känsla

Jag har en snäll vän som heter Hans-Örjan. Vi har känt varandra i rätt många år nu. När min Olli hade dött så hastigt och hemskt så fanns H-Ö där och tröstade. Han ringde hela tiden för att kolla hur det var och för att försäkra sig om att jag fick hjälp och stöd av min omgivning.
Hans värme och medkänsla i en av de svåraste stunderna i mitt liv kommer jag aldrig att glömma. 
Idag städade jag bland en hög med papper och hittade då några utskrifter med Barbro Hörbergs texter som han mejlade en gång. 
Satte mig att läsa och hittade bland annat dessa slutrader i en av texterna. De fångade mig direkt, liksom de fångade känslan i den här dagen.

" Jag längtar efter en vacker dag
när ingen ställer den andre till svars
och att glädjas över att solen går ned
fastän jag inte varit duktig".

Barbro Hörberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar