fredag 18 oktober 2013

Mitt liv och min tro

Ljuset flödar in och jag ligger på favoritplatsen i soffan och dricker förmiddagste.
Funderar på människor jag mött, på etik och moral och om att stå upp för sig själv.
Det senare har jag alltid varit ganska dålig på.
Med det sista halvårets händelser har jag dock tagit ett stort kliv framåt när det gäller att kliva fram och säga hur jag mår och hur jag haft det.
Allt jag har sagt har varit sant och självupplevt och det är bara så en människa kan bli stolt över sig själv och känna sig fri och rakryggad. 
Och jag lever mitt liv efter min moral och mina värderingar. 
Något annat är helt omöjligt.
Eftersom jag tror mycket på det här med sådd och skörd så är det bara så jag kan leva mitt liv.
För det du sår det får du skörda; alla våra handlingar hinner ikapp oss.
Alla kan göra fel och vi är inte mer än människor men det står också fritt att be om förlåtelse.
Det valet har vi alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar