fredag 10 juli 2015

Livet just nu


Har egentligen semester men är så långt från ledighet man kan komma.
Min syster och jag är med mamma så mycket vi kan och däremellan tänker vi på henne och oroar oss. Vi sitter hos henne när hon sover och när hon är vaken pratar vi om gångna tider och hur roligt vi har haft det. Det är värdefullt, vackert men sorgligt.
Under tiden stickar vi och försöker låta händerna ta hand om själens oro.

När jag är hemma försöker jag göra lite fint och njuter av att pionerna äntligen blommar. 
Älskar för övrigt pioner.

I lördags firade Jakob sin 28-årsdag och det är svårt att förstå att min yngste är så gammal. Han och Pilla hade ordnat med så gott grillat och en fantastisk cheesecake hade Pilla gjort till efterrätt. P och jag var där tillsammans med Pillas föräldrar och Min exman och hans kvinna. 
Det var så trevligt och kvällen var ljummen när vi gick hem genom Nässjö på sena kvällen.
När vi kom hem satte vi oss på trappan och drack ett glas rose och pratade. 
Så lycklig jag är som kan prata så mycket med honom jag älskar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar