fredag 6 mars 2015

En skitvecka med bra tröst

Mamma blev svårt sjuk i måndags och Helena och jag var på hjärtintensiven hela dagen. Nu är hon på bättringsvägen igen och vi kan nog andas ut för den här gången.
Det är tufft när ens nära blir svårt sjuka.
Även i övrigt har det varit en tuff vecka men det är inget jag går närmre in på.
Istället fokuserar jag nu på helgen då jag ska till Vrigstad och sticka tillsammans med kära vänner. Särskilt kärt är det att Ulla, min bästis sen 40 år, kommer hit ikväll. Ska bli så härligt att prata om allt och inget och dricka vin och äta gott.
Och sticka förstås.

Idag har jag för övrigt haft semester. Kände att jag behövde städa ordentligt. Men jag hsr gittills mest shoppat och så har jagkökat lunch med en annan bästis, Margareta.
Vi hade det så trevligt.
Efteråt köpte jag nya rosor och så var jag inne hos raringarna på Lönns/Vilners och hittade en vårig scarf. Och när jag kom hem låg boken Ylle & Bläck i brevlådan. Har äntligen hittat den på ett antikvariat och blev så glad. Celia B. Dackenberg har skrivit den och innehåller essäer om poetkofotr och annat författarylle. Ska verkligen bli kul att läsa den.
Så det blev en del tröstshopping.
Egentligen vet jag ju att pengar inte är lycka men de kan ge en massa tröst i alla fall. Eller som någon sa: Det är roligare att gråta i en Rolls Royce än i en Volkswagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar