måndag 19 januari 2015

Mitt universum

Och det är kallt som skrutt och jag kämpar länge med mig själv innan jag går på min promenad. När jag kommer hem pratar jag med snälla Magnus som nu har öppnat snickarfirma och ska hjälpa mig att sätta upp nya lister i vardagsrummet, han ska också fixa ny panel på garaget.
Har köpt ett nytt matbord och lite annat smått och gott.
Märker att jag försöker skapa mitt eget universum.
Ett universum där mitt hus blir mer välskött och renoverat och där mitt liv och mina passioner blir synliga av böcker, garn, tyg och musik.
Och skrivandet förstås.

Idag åkte jag till Eksjö på möte och det var nästintill snöstorm. Satt där i bilen och tänkte på hur jag funkar som person; ibland är jag alldeles för naiv. Jag tror människor om gott och jag tror på vad dom säger till mig. 
Det är inte ett helt enkelt förhållningssätt. 
Jag går på minor och jag blir ledsen och sårad. 
Men jag vet inget annat sätt att vara på.
Jag vill tro på människor och jag vill tro att det betyder något; det som sägs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar