måndag 30 september 2013

Ett fruset hjärta

Precis när jag skrivit färdigt förra inlägget så kollar jag på nyheterna.
Och får höra att en pappa misstänks för att ha bränt inne sina två barn.
Magen knyter sig, det är outhärdligt att se bilden med det förkolnade huset.
Hur kan det bli så, vad är det för samhälle vi har skapat?

Det är därför jag inte kollar på deckare eller läser kriminalromaner. Verkligheten överträffar alltid dikten och för mig finns ingen anledning att läsa eller titta på det fiktiva. Det räcker så gott med att läsa nyheterna.
Jag förstår mig inte på världen och vissa dagar vill jag bara bo i en stuga på landet och baka skorpor och elda brasa.
Men jag kan ju inte värja mig; jag lever ju mitt i alltet och måste göra saker så gott jag kan.
Trots nyheter som får mitt hjärta att frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar