tisdag 17 september 2013

Att vara redo eller inte...?

Lite trött och lite vemodig.
Läser något som verkar klokt, typ så här:
Om vi väntar tills vi är redo kommer vi att vänta resten av livet.

Är inte riktigt säker på att det alltid är så, men kanske ibland. Är inte tillvaron för det mesta en process, där man går från insikt till insikt och så är plötsligt vetskapen där och man vet vad man ska göra. För mig känns det nog så.

Å andra sidan fegar jag ju ur ibland och har svårt att exempelvis sälja mitt hus fast jag blir trött på det. Och då handlar det ju bara om ett hus som inte på något sätt är extraordinärt. Jag har alltid tänkt att jag inte är redo att sälja huset ännu, men kanske jag bara borde slå till och sälja.Sluta vara så feg och inte vänta på att jag ska bli redo?

Ja, sådär går tankarna just nu.
En varm dusch blir nog bra nu, inget att tveka om...

Avslutar med några bilder från min fina helg. Tyvärr hade jag bara mobilkameran med mig.




















1 kommentar: