lördag 18 februari 2017

Ditt och datt

Den här magnifika buketten fick jag på alla hjärtans dag av älsklingen. Helt plötsligt stod han bara i dörren och överraskade mig totalt. 
Så vackert gjort och så underbart.
Annars har jag varit lite klen den sista tiden. Efter min mykoplasmainfektion upptäcktes det att jag har vitaminbrist. Har nu fått mediciner utskrivna.
Men denna brist förklarar ju varför jag har varit så trött och haft den ena infektionen efter den andra. 
Så skönt att detta upptäcktes. Nu blir jag pigg till våren och en inplanerad solsemester kommer att hjälpa till också.


Jag är inne i ett riktigt stickflow just nu. Har just blockat denna gröna Haruni och jag är så nöjd med den. Både färgen, rätstickningen och den vackra spetsavslutningen.


Har också stickat klart en tröja men bild på den kommer senare.
Just nu stickar jag en sjal som Avigmaskan gjort. I garn jag växtfärgat själv och som är lite svagt indigoblått. Underbart rolig stickning.
Och just nu står en paj i ugnen och strax ska jag åka och gratulera min svärfar på 93-årsdagen. Han är så rolig att prata med så det blir en hörlig stund,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar