söndag 30 augusti 2015

Sommarens sista dag

Så här på sommarens sista dag tittar jag tillbaka lite och funderar på hur den här sommaren egentligen blev. Kan konstatera att den bara har rusat förbi. 
Det mesta har ju genomsyrats av mammas sjukdom och död och både Helena och jag har levt under stor press och varit oerhört stressade.
Idag ska vi städa mammas lägenhet och sedan är allt det praktiska färdigt.
Alla mammas saker och målningar är nu delade och det återstår nu att bearbeta allt det känslomässiga också. 
P och jag har varit ute på två kortare resor, först i Stockholm och sen till Dalarna. Jag är så glad för det och jag är aldrig så lycklig som när vi reser tillsammans. 
Nu planerar vi roliga saker att göra i höst och det blir en fin motvikt till all sorg som har varit.

Livet fortsätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar