söndag 16 augusti 2015

Ditt och datt

Och det är måndag morgon och jag äter blåbär och youghurt. Om en stund ska jag gå till jobbet. Semestern är slut för denna gången och det är dags att ta tag i jobbets vardag igen.
Är ganska trött men tänker att jag inte kan vara annat efter denna annorlunda sommar.
Mammas död sitter inte utanpå och jag saknar henne väldigt mycket.
Har svårt att åka ensam till hennes lägenhet så igår följde P med och hämtade en del av det som jag ska ha.

 I förra veckan kom vi hem efter att ha varit i Dalarna i fem dagar.
Dagar fyllda av museibesök, trevliga middagar, goda vänner och mycket kärlek. 
Det är så roligt att resa med P. Vi pratar mycket i bilen och han kör och jag stickar. 
I Ludvika bodde vi på ett fint hotell som var vackert inrett. I rummet fanns citat från bygdens store poet, Dan Andersson. Kändes fint för en poesinörd som mig.

När P fyllde i försomras fick han en biljett av mig till Sävsjö Celebration och i lördags var det dags för den stora festen. Höjdpunkten var förstås Ola Salo. Han var helt magnifik.

Och nu jobbet..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar