måndag 16 februari 2015

Naiv eller...

När jag var ute ock gick förut för att stärka mig, så funderade jag på detta med tro och tillit. Jag är sådan att jag tror på vad människor säger till mig. Kalla mig gärna naiv, men sådan är jag. Och jag tror jag faktiskt vill vara en sådan människa också.
Även om det händer då och då i livet att folk utnyttjar min naivitet så vill jag ändå alltid försöka tro på det man säger.
Naturligtvis är det inte alltid en bra ingång att vara sådan.
Men hellre det och bli blåst ibland än att vara cynisk och en som bedrar folk. 
Jag har min heder kvar men den som luras har ingenting mer än dålig karma.
Ibland är det synd om människorna, som någon så klokt sa.

Ps. Nej, det har inte hänt något särskilt. Bara en allmän fundering. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar