söndag 8 december 2013

Innedag

Har ägnat dagen åt att fortsätta röja i spåren av förra helgen rockad. Och nu är det mesta klart. Det stora vitrinskåpet som tidigare stod i vardagsrummet finns nu i köket, tillsammans med den lilla stolen och bordet så blev det vackert och hemtrevligt tycker jag. Fast mycket slit är det och jag blir så himlens trött på alla prylar. Nu är det slutshoppat på ett bra tag. Less är faktiskt more och jag får akta mig så jag inte blir en pryltant.
Det syns inte så mycket på bilden men skåpet innehåller nästan bara blåvitt porslin - en av mina passioner.

Jag gillar att skapa små stilleben, allt efter årstid och humör.

Har beställt ett nytt köksbord men vet inte säkert om det hinner komma till jul. Spelar ingen roll, är så glad i mitt gamla nötta slagbord.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar