torsdag 7 januari 2016

En ny början.

Idag började jag jobba igen efter julledigheten. Visserligen var jag på jobbet i måndags men då handlade det mest om att rensa mejl och skrivbord och känna att jag börjar på ny kula igen. Det är alltid en sån härlig känsla när det nya året börjar. Allt är blankt och nytt och alla möjligheter finns kvar. Önskar så att jag kunde bevara den känslan hela tiden. För det är ju så det egentligen är; möjligheterna finns ju där även om man inte alltid tror det.

På lördag ska P och jag tapetsera fondväggen i vårt blivande TV-rum. Ska bli spännande att se hur det blir. Spännande också att se hur vi kan samarbeta kring detta.

Annars vill jag mest sticka. Har inte haft så mycket sticklust under hela hösten men nu har den väckts till liv igen. Är väldigt tacksam för det för jag märker hur bra jag mår när jag får skapa med mina händer.   Stickningen är en stor del av mitt liv som jag älskar så mycket.
Först ut är en sjal som jag lovade min kompis Margareta när hon fyllde i augusti. Nu är den strax färdig så det känns himla kul att få ge bort den.
  


2 kommentarer:

  1. Så fint det blir. Härlig färg! Vad är det för mönster?
    Kul att se dig idag, hann inte stanna. Späckat studiedagsschema ;-)

    SvaraRadera
  2. Roligt att ropa hej i alla fall, Emma. Garnet är mitt älskade Silke-Tweed och mönstret är slätstickad Haruni ( vad annars?). Men jag avslutar med en I-cord. Tycker det är lite snyggt och mer samlat...

    SvaraRadera