lördag 7 november 2015

En liten utflykt

Idag var planen att min syrra och jag skulle ta en sväng till Jönköping. Jag ville till IKEA och hon skulle köpa Fenjal badolja. 
På det stora möbelbaruhuset var det knökat med folk och vi gick snabbt igenom. Jag hade med mig lite julpapper och en plastburk ut, typ. 
Sen var det dags för badoljan. Vi gick till Åhlens för där finns den.
Det gick snabbt att hitta den och vi var snabbt ute igen.
Sen tittade vi in på ett par ställen till men tröttnade rätt snabbt och gick mot bilen.
Det var så himmelens skönt att styra mot Nässjö och väntande kaffe hos Jakob och Pernilla och lilla Elsa. Syrran hade köt en fin bok till den lilla och vi turades om att ha henne i våra famnar.
Det är så himla underbart att ha blivit farmor (även om det låter gräsligt gammalt).
Sen åkte vi hem till vårt lilla Sävsjö igen.

Och nu sitter jag i soffan och njuter av stickning och lite gott att dricka. 
Men snart blir det bad. Även jag köpte Fenjal badolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar