lördag 20 juli 2013

Allra käraste syster

Idag kom min syrra hem från semestern i Danmark. Hon och svågern hade varit där i knappt en vecka och nu började jag sakna henne ganska mycket.
Vanligtvis har vi en tät kontakt och pratar om det mesta. Det är henne jag litar mest på i denna världen och det är med henne jag vill prata om jag är ledsen och nere.
Det är en trygghet att ha henne, hon vill mig väl och jag vet att jag är en trygghet för henne också.
Egentligen är det lite lustigt att vi har kommit varandra så nära. När vi var unga så var vi för olika för att kunna umgås men det hände något när vi blev vuxna, kanske insåg vi att tycker mycket om varandra och att vi på många plan är väldigt lika.
Så glädjen var stor när hon äntligen kom hem idag. Dessutom hade hon köpt en present till mig på Louisiana. Tanken med den håller jag hemlig men det är en liten fin mugg med min initial på.
Hur glad blev jag inte?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar